اشانایی با چیزنت – اینترنت اشیا چیست؟

اینترنت اشیا دنیای فیزیکی را به اینترنت متصل میکند تا شما بتوانید از اطلاعات دستگاه‌ها برای افزایش تولید و راندمان بهره بگیرید. اتصال اشیا به اینترنت امکان‌پذیر است چرا که انتخابهای ارتباطی گوناگونی بصورت گسترده در دسترس بوده و هزینه اتصال درحال کاهش میباشد و دستگاههای بیشتری درحال داده برداری میباشند. همه جور چیزی در کاربرداهای IoT یا چیزنت مورد استفاده قرار میگیرد، از جمله محصولات مشتریان مانند یخچالها و دوربینهای امنیتی و نمایشگرها؛ سیستمهای صنعتی مانند تسمه نقاله و تجهیزات کارخانه‌جات؛ و دستگاههای تجاری همچون چراغهای راهنمایی رانندگی و اندازه گیرهای هوشمند. هر دستگاهی که بتواند روشن شود میتواند بخشی از یک کاربرد چیزنت باشد.
مصرف کنندگان انتظاردارند هر چیزی در خانه ها یشان، هر آنچه که میرانند و حتی هر چیزی که میپوشند قابلیتهای چیزنت داشته باشد. برای نمونه راتیمتیک که یک دستگاه کاملن اتومات آشپزخانه میباشد، از سرویس های چیزنتت برای انتقال امن دیتا به و از فضای ابری بهره میگیرد. تولید کننده با بهره گیری از داده بدست امده از راتمتیک میتواند دید بهتری از نحوه استفاده و سلامت دستگاه برای بهبود محصولات و تجربه مشتری پیدا نماید.
شرکتهای صنعتی از کاربردهای چیزنت برای هوشمند و باامنیت ساختن تجهیزات صنعتی و پراسسها بهره میگیرند. برای نمونه سنتراتک سیستمز به دنبال راهی بودند تا زمان مورد نیاز برای تکنسینها جهت تعمیرات دستگاههایی مانند پمپ اب و کنترهای برق را کاهش دهند. با استفاده از سرویسهای چیزنت انها کیفیت تکنسینهایشان را تا 50 درصد افزایش دادند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.